Službeni glasnik BiH, broj 37/18
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine, na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (1) tačka d), a u vezi sa čl. 12., 14., 16. i 18. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), rješavajući po zajedničkoj Prijavi namjere koncentracije podnesene od strane privrednih subjekata: Arcelor Mittal Zenica d.o.o., Bulevar Kralja Tvrtka I 17, 72000 Zenica, Grad Zenica, Trg Bosne i Hercegovine 6, 72000 Zenica, KPA Unicon Oy, Myllykatu 12, 76100 Pieksämaki, Finska i Finnish Fund for Industrial Cooperation, Uudenmaankatu 16 B, 00120 Helsinki, Finska, zaprimljenoj dana 8.2.2018. godine pod brojem: UP-02-26-1-004-1/18, na 24. sjednici održanoj dana 4.4.2018.godine, donijelo je
1.1 Privredni subjekt Arcelor Mittal Zenica d.o.o. Zenica
1. Ocjenjuje se dopuštenom koncentracija po zajedničkoj prijavi namjere koncentracije, podnesenoj od strane privrednih subjekata: Arcelor Mittal Zenica d.o.o. Zenica, Grad Zenica - Zenica, KPA Unicon Oy Pieksämaki, Finska i Finnish Fund for Industrial Cooperation Helsinki, Finska, koja se odnosi na osnivanje društva zajedničkog ulaganja, a nastaje na relevantnom tržištu proizvodnje, distribucije i trgovine električnom energijom na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, te tržištu proizvodnje i snabdijevanja toplotnom energijom na području grada Zenice u Federaciji Bosne i Hercegovine.
2. Ovo Rješenje je konačno i upisuje se u registar koncentracija.
3. Ovo Rješenje će biti objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko distrikta Bosne i Hercegovine.
Obrazloženje
Konkurencijsko vijeće Bosne i Hercegovine (dalje u tekstu: Konkurencijsko vijeće) je dana 8.2.2018. godine pod brojem UP-02-26-1-004-1/18, zaprimilo zajedničku Prijavu namjere koncentracije (dalje u tekstu: Prijava), podnesenu od strane privrednih subjekata: Arcelor Mittal Zenica d.o.o., Zenica, Grad Zenica, KPA Unicon Oy Finland i Finnish Fund for Industrial Cooperation (dalje u tekstu: Podnosioci prijave), koja se odnosi na osnivanje društva zajedničkog ulaganja od strane Podnosioca prijave, u pravnoj formi društva sa ograničenom odgovornošću u skladu sa zakonima Bosne i Hercegovine (dalje u tekstu: Društvo zajedničkog ulaganja).
Predmetnu prijavu je u ime Podnosioca prijave, Konkurencijskom vijeću podnio advokat Nihad Sijerčić, Fra Anđela Zvizdovića 1, 71000 Sarajevo (dalje u tekstu: Podnosilac prijave) po punomoći od: 4.9.2017., 28.9.2017., 30.10.2017. i 14.12.2017. godine.
Prijava je samoinicijativno dopunjena podnescima broj UP-02-26-1-004-5/18 od 26.2.2018. godine, UP-02-26-1-004-8/18 od 8.3.2018. godine i UP-02-26-1-004-9/18 od 9.3.2018. godine, te podneskom broj UP-02-26-1-004-7/18 od 6.3.2018.godine na zahtjev Konkurencijskog vijeća od 28.2.2018. godine.
Konkurencijsko vijeće je u skladu s članom 16. stav (4) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) (dalje u tekstu: Zakon), dana 24.2.2018. godine pod brojem: UP-02-26-1-004-3/17, objavilo Obavijest o prijavi namjere koncentracije u dnevnom listu "Dnevni avaz" Sarajevo, te na web stranici Konkurencijskog vijeća i pozvalo sve zainteresirane strane na dostavljanje eventualnih primjedbi na istu, što se u predviđenom roku nije dogodilo.
Podnosilac prijave je naveo, u smislu člana 30. stav (2) Zakona da nema namjeru podnošenja prijave predmetne koncentracije drugim tijelima nadležnim za ocjenu iste, izvan teritorije Bosne i Hercegovine.
Nakon analize podnesene Prijave i zaprimljenih dopuna, Konkurencijsko vijeće je 15.3.2018. godine pod brojem UP-02-26-1-004-10/18, Podnosiocu prijave izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne prijave koncentracije, u smislu člana 30. stav (3) Zakona.
Prijava namjere koncentracije je podnesena u smislu i u skladu s članom 16. stav (2) Zakona.
1. Učesnici predmetne koncentracije
Učesnici koncentracije po predmetnoj prijavi su privredni subjekti: Arcelor Mittal Zenica d.o.o. Zenica, Grad Zenica kao potpisnik Memoranduma o razumijevanju i 100% vlasnik privrednog subjekta JP Grijanje d.o.o. Zenica, KPA Unicon Oy Finland i Finnish Fund for Industrial Cooperation Finland.
1.1 Privredni subjekt Arcelor Mittal Zenica d.o.o. Zenica
Privredni subjekt Arcelor Mittal Zenica d.o.o. Zenica, na adresi Bulevar Kralja Tvrtka I br.17., 72000 Zenica, Bosna i Hercegovina, registrovan je u Općinskom sudu u Zenici, pod matičnim brojem 43-01-0364-09 i jedinstvenim identifikacionim brojem 4218019500004.
Pretežna djelatnost privrednog subjekta Arcelor Mittal Zenica d.o.o. jeste proizvodnja dugih čeličnih proizvoda koji uključuju armature, žičane šipke i žičane proizvode, te je prisutan na tržištu u cijeloj Bosni Hercegovini.
Prema aktuelnom izvodu iz sudskog registra, osnivači i vlasnici ovog privrednog subjekta su Arcelor Mittal Holding AG, Švicarska sa
1(..)**% udjela i Vlada Federacije Bosne i Hercegovine sa (..)**% udjela, a upisani kapital iznosi (..)** KM.
Privredni subjekt Arcelor Mittal Holding AG, osnovan je 2006.godine i vodeća je svjetska kompanija za proizvodnju čelika i vađenje rude.
Na području Bosne i Hercegovine, privredni subjekt Arcelor Mittal Holding AG, osim privrednog subjekta Arcelor Mittal Zenica d.o.o. Zenica, ima još jedno zavisno društvo – privredni subjekt Arcelor Mittal Prijedor d.o.o. Prijedor, društvo sa ograničenom odgovornošću za proizvodnju željeznih i drugih ruda, sa adresom u ulici Akademika Jovana Raškovića br. 1., 79101 Prijedor, u kom ima većinski vlasnički udio od (..)**%, dok je preostalih (..)**% u vlasništvu privrednog subjekta Rudnici željezne rude "Ljubija" a.d. Prijedor.
1.2 Grad Zenica kao potpisnik Memoranduma o razumijevanju i 100% vlasnik privrednog subjekta JP Grijanje d.o.o. Zenica
Grad Zenica, sa sjedištem u ulici Trg Bosne i Hercegovine br. 6., 72000 Zenica, sa 115.000 stanovnika (po popisu iz 2013. godine) četvrti je grad po veličini u Bosni i Hercegovini i glavni grad Zeničko-dobojskog kantona.
Budžet Grada Zenice za 2016. godinu iznosio je 46.674.280,46 KM.
Povezana društva, odnosno privredni subjekti koje kontroliše Grad Zenica kao većinski vlasnik su: JP Grijanje doo Zenica, JP Vodovod i kanalizacija doo Zenica, JP Parking Servis doo Zenica, JP za upravljanje i održavanje sportskih objekata doo Zenica, JP za prostorno planiranje i uređenje grada Zenica doo Zenica, Tržnica doo Zenica, Gradsko groblje doo Zenica, te Zajednička razvojna agencija ZEDA, Društvo za otklanjanje otpada i reciklažu "Alba Zenica", PD Komgrad-ZE doo Zenica, JKP Zenicatrans-prevoz putnika doo Zenica, regionalna deponija Mošćanica doo Zenica i KTG Zenica doo Zenica.
Privredni subjekt JP Grijanje doo Zenica, sa adresom Bilmišće br. 107., 72000 Zenica, čija je pretežna djelatnost proizvodnja i snabdijevanje parom i klimatizacijom, upisan je u sudski registar Općinskog suda u Zenici pod brojem 43-01-0150-09 i JIB 4218065010003, sa upisanim kapitalom u iznosu od (..)**KM.
Prema podacima iz aktuelnog izvoda iz sudskog registra, osnivač i 100% vlasnik privrednog subjekta JP Grijanje doo Zenica, je Općina Zenica.
Shodno članu 8. Zakona o gradu Zenica ("Službene novine Federacije BiH", broj 80/14), Grad Zenica je pravni sljednik Općine Zenica i ima Ustavom i Zakonom određene nadležnosti Grada, te preuzima nadležnosti, prava obaveze i imovinu općine Zenica, čiji je pravni sljednik. Slijedom navedenog, Grad Zenica je titular svih osnivačkih prava privrednog subjekta JP Grijanje doo Zenica.
Ukupno ostvareni prihod privrednog subjekta JP Grijanje doo Zenica za 2016. godinu iznosi (..)**KM i ovaj privredni subjekt je trenutno jedini snabdijevač toplotnom energijom u Gradu Zenica.
1.3 Privredni subjekt KPA Unicon Oy, Finska
Privredni subjekt KPA Unicon Oy, Myllykatu 12, 76100 Pieksämaki, Finska, je društvo osnovano 1990. godine, specijalizovano u običnim i modularnim projektima bojlerskih postrojenja, koja pokreću fosilna goriva ili obnovljivi izvori energije. Upisan je u trgovačkom registru Finske pod brojem: 2218058-3, i u vlasništvu je KPA Unicon Group Oy, matičnog društva grupe.
Matično društvo grupe pod kontrolom ima ukupno 7 društava, od čega 3 u Finskoj, i po jedno društvo u Rusiji, Ukrajini, Čileu i Francuskoj, dok na teritoriji Bosne i Hercegovine nema povezanih društava.
1.4 Finnish Fund for Industrial Cooperation, Finska
Finnfund za industrijsku saradnju Ltd., Uudenmaankatu 16 B, 00120 Helsinki, Finska, je finska razvojna finansijska kompanija sa 35 godina iskustva, koja promoviše održivi razvoj davanjem dugoročnih zajmova za privatne projekte u zemljama u razvoju. Ovaj fond daje dugoročne investicione zajmove, investicije za investicione fondove i mezanin finansiranje.
Finnfund je u vlasništvu Republike Finske sa (..)**% akcija, zatim društva Finnvera sa (..)**% i Konfederacije finskih industrija EK sa (..)**% akcija, a upisan je u trgovačkom registru Finske pod brojem: 0356880-6.
Na teritoriji Bosne i Hercegovine nema povezanih društava.
2. Obaveza prijave koncentracije
Na osnovu člana 14. stav (1) Zakona, namjeravanu koncentraciju iz člana 12. stav (1) Zakona, učesnici su u obavezi prijaviti ukoliko:
a) ukupni godišnji prihod svih učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba/usluga na svjetskom tržištu iznosi 100.000.000,00 KM po završnom računu iz godine koja je prethodila koncentrciji, i
b) da ukupni godišnji prihod svakog od najmanje dva učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba/usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznosi najmanje 8.000.000,00 KM u godini koja je prethodila koncentraciji, ili ukoliko je njihovo zajedničko tržišno učešće na relevantnom tržištu veće od 40%.
Ukupni godišnji prihodi privrednih subjekata učesnika predmetne koncentracije na dan 31. decembar 2016. godine iznosio je:
Tabela 1.
Red. br.
|
Naziv privrednog subjekta
|
Prihod ostvaren na tržištu u
BiH izražen u KM
|
Prihod na svjetskom tržištu
izražen u KM
|
01.
|
JP Grijanje doo Zenica
|
(..)**
|
(..)**
|
|
Grad Zenica - budžet
|
(..)**
|
(..)**
|
02.
|
Arcelor Mittal d.o.o. Zenica
|
(..)**
|
(..)**
|
03.
|
KPA Unicon Finska
|
(..)**
|
(..)**
|
04.
|
Finnfund Finska
|
(..)**
|
(..)**
|
Izvor: podaci iz Prijave
Prema prikazanim podacima (Tabela 1.) finansijski pragovi odnosno uslovi predviđeni članom 14. stav (1) tačka a) i b) Zakona, pod kojim postoji obaveza prijave koncentracije, su ispunjeni, te je postojala obaveza prijave namjere kocentracije, što je ispoštovano od strane Podnosioca prijave.
3. Pravni osnov i oblik koncentracije
U podnesenoj Prijavi, podnosilac prijave kao pravni osnov predmetne koncentracije navodi Memorandum o razumijevanju zaključen između Podnosilaca predmetne prijave dana 07.02.2018. godine.
Strane potpisnice Memoranduma o razumijevanju, dijele zajedničku namjeru osnivanja društva sa ograničenom odgovornošću u skladu sa propisima Bosne i Hercegovine, koje će biti registrovano u Općinskom sudu u Zenici (dalje u tekstu: Društvo), a vlasnička struktura Društva nakon provođenja koncentracije će biti slijedeća: privredni subjekt Arcelor Mittal Zenica d.o.o., Zenica (..)**% udjela, Grad Zenica (..)**% udjela, KPA Unicon Oy Finland (..)**% udjela i Finnish Fund for Industrial Cooperation sa (..)**% udjela.
Privredni subjekt Arcelor Mittal Zenica d.o.o., Zenica, angažovat će se oko nabavke i kupovine tehničko-projektnog elaborata u svrhu dobijanja dozvola i licenci neophodnih za poslovanje Društva. Iznos sredstava plaćen za izradu ovog eleborata u max iznosu od (..)** EUR-a, smatrat će se nematerijalnim doprinosom i ulogom ovog privrednog subjekta u Društvu.
Grad Zenica će svoj udio unijeti/uplatiti u Društvo u potpunosti u novcu.
Namjena Društva zajedničkog ulaganja biće obavljanje aktivnosti proizvodnje toplotne i električne energije, kao i proizvodnja pare, komprimovanog vazduha i destilovane vode, a za koje će potrebe Društvo izgraditi i upravljati plinskom "termoelektranom" – termoelektranom lociranom u Acelor Mittalu doo Zenica, koja će koristiti samo plinovita goriva, te koja će se, između ostalog, sastojati od 3 plinska bojlera za proizvodnju pare. Tom prilikom koristiće se koksni plin/plin visokih peći i prirodni plin, dok se upotreba uglja u potpunosti izbacuje. U sklopu plinske "termoelektrane" bit će i toplotna stanica za snabdijevanje toplotnom energijom privrednog subjekta JP Grijanje doo Zenica, zatim čistači, prečistači i turbine za proizvodnju električne energije. Električnu energiju Društvo će isporučivati Arcelor Mittal-u d.o.o., Zenica, toplotnu energiju isporučivat će Gradu Zenica odnosno privrednom subjektu JP Grijanje doo Zenica, a eventualni višak električne energije nuditi na otvorenom tržištu.
Ukupan iznos potrebne investicije je cca. (..)** EUR, dok ukupan kapital koji je potreban za Društvo iznosi (..)** EUR.
The European Bank for Reconstruction and Development (EBRD) izvršio je preliminarnu studiju cijelog projekta i obavezao se finansirati Projekat u iznosu od (..)**EUR, a za koji je iznos, privredni subjekt Arcelor Mittal d.o.o., Zenica, ponudio garanciju za period otplate od 7 godina.
Društvo će biti pod zajedničkom kontrolom Podnosilaca prijave, jer niti jedan od njih neće imati većinu u osnovnom kapitalu i glasačkim pravima u Društvu.
Slijedom navedenog pravni oblik predmetne koncentracije predstavlja zajedničko ulaganje na dugoročnoj osnovi dva ili više nezavisnih privrednih subjekata, koji djeluje kao nezavisan privredni subjekt, u smislu člana 12. stav (1) tačka c) Zakona.
4. Pravni okvir ocjene koncentracije
Konkurencijsko vijeće u postupku ocjene koncentracije je primijenilo odredbe Zakona, Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10), te Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekata ("Službeni glasnik BiH", broj 30/10).
Konkurencijsko vijeće, na osnovu člana 43. stav (7) Zakona, također je koristilo kriterije i standarde iz Obavijesti Evropske komisije o izračunu ukupnog prihoda u skladu sa Uredbom Vijeća (EEZ) broj 4064/89 o kontroli koncentracije privrednih subjekata.
5. Relevantno tržište i tržišni udjeli
Relevantno tržište, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda i/ili usluga koji su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom području.
Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište proizvoda obuhvata sve proizvode i/ili usluge, koje potrošači smatraju međusobno zamjenjivim s obzirom na njihove bitne karakteristike, kvalitet, namjenu, cijenu ili način upotrebe.
Relevantnim tržištem u predmetnom slučaju smatra se tržište proizvodnje, distribucije i trgovine električnom energijom na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, te tržište proizvodnje i snabdijevanja toplotnom energijom na području grada Zenice u Federaciji Bosne i Hercegovine.
5. 1 Analiza dostavljenih podataka podnosioca prijave o relevantnom tržištu
5.1.1 Tržište proizvodnje, distribucije i trgovine električnom energijom na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine
Podnosilac prijave dostavio je Konkurencijskom vijeću podatke o tržišnom udjelu učesnika koncentracije i njihovih konkurenata u 2016. godini, za relevantno tržište proizvodnje, distribucije i trgovine električnom energijom na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, uz pojašnjenje da svu električnu energiju koju proizvede privredni subjekt Arcelor Mittal Zenica d.o.o. Zenica, potroši za svoje potrebe, te se ustvari smatra da isti nije ni prisutan na ovom relevantnom tržištu, kao njegov učesnik. Vlastitom proizvodnjom električne energije u 2016 godini, ovaj privredni subjekt je zadovoljavao 22% svojih potreba, dok je preostalih 78% potreba za električnom energijom obezbijedio na otvorenom tržištu od privrednog subjekta "Elektroprivreda BiH" d.d. Sarajevo.
Nakon provođenja predmetne koncentracije Društvo bi također proizvodilo električnu energiju, te bilo slobodno istu prodavati na tržištu po optimalno ostvarenoj cijeni. Ukoliko bi električnu energiju prodavali privrednom subjektu Acelor Mittal Zenica d.o.o. Zenica, to bi zadovoljilo cca. 20% potreba ovog privrednog subjekta, te bi potrebni ostatak električne energije privredni subjekt Acelor Mittal d.o.o. Zenica, nabavljao na slobodnom tržištu.
Na tržištu proizvodnje, distribucije i trgovine električnom energijom u Bosni i Hercegovini, a prema podacima iz Izvještaja nezavisnog operatora sistema u Bosni i Hercegovini, učesnici na ovom relevantnom tržištu u 2016.godini bili su sljedeći privredni subjekti:
Tabela 2.
Redni broj
|
Naziv privrednog subjekta
|
Tržišno učešće %
|
01.
|
Elektroprivreda BiH d.d.
Sarajevo
|
(..)**
|
02.
|
Elektroprivreda Republike
Srpske a.d. Trebinje
|
(..)**
|
03.
|
Elektroprivreda Hrvatske
zajednice Herceg Bosne d.d. Mostar
|
(..)**
|
04.
|
EFT RiTE Stanari
|
(..)**
|
|
Ukupno:
|
100,00
|
Izvor: podaci iz Prijave
U skladu s ovom analizom, Konkurencijsko vijeće je, što je već navedeno, kao relevantno tržište utvrdilo tržište proizvodnje, distribucije i trgovine električnom energijom na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine.
5.1.2 Tržište proizvodnje i snabdijevanja toplotnom energijom na području grada Zenice u Federaciji Bosne i Hercegovine
Podnosioci prijave navode u istoj da privredni subjekt Arcelor Mittal d.o.o. Zenica, u ovom trenutku jedini i u potpunosti (100%), snabdijeva toplotnom energijom Grad Zenicu, odnosno privredni subjekt JP Grijanje doo Zenica, a to će nakon provođenja predmetne koncentracije, također u potpunosti, preuzeti Društvo, te navode da u Gradu Zenica ne postoji bilo koji drugi snabdijevač toplotnom energijom.
S toga je kao relevantno tržište predmetne prijave, utvrđeno tržište proizvodnje i snabdijevanja toplotnom energijom na području grada Zenice u Federaciji Bosne i Hercegovine.
6. Ocjena predmetne koncentracije
Na osnovu kriterija utvrđenih članom 17. Zakona, Konkurencijsko vijeće je ocijenilo efekte predmetne koncentracije, analiziralo uticaje istih na strukturu relevantnog tržišta, kao i da li će predmetna koncentracija za krajnji rezultat imati značajno narušavanje efikasne tržišne konkurencije, u smislu člana 13. Zakona.
Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da se u predmetnom slučaju radi o koncentraciji privrednih subjekata koji obavljaju djelatnost na različitim tržištima, odnosno o koncentraciji koja predstavlja zajedničko ulaganje na dugoročnoj osnovi tj. osnivanje društva zajedničkog ulaganja od strane Podnosioca prijave, kao nezavisnih privrednih subjekata, koji djeluju kao nezavisni privredni subjekt, i čije provođenje neće izazvati promjene strukture relevantnog tržišta. Osnovano Društvo predstavljat će potpuno funkcionalno društvo zajedničkog ulaganja u pravnoj formi društva sa ograničenom odgovornošću u skladu sa zakonima Bosne i Hercegovine, te na dugoročnoj osnovi vršiti sve funkcije nezavisnog privrednog subjekta u skladu sa značenjem ovog pojma predviđenim Zakonom.
Osnivanjem Društva, a kako Podnosilac navodi u predmetnoj Prijavi, obezbijedit će se pouzdan izvor toplotne energije za gradsko grijanje za Grad Zenicu, bez velike investicije samog Grada Zenica, obzirom da je zbog velike vrijednosti samog Projekta, bilo neophodno obezbijediti eksterno finansiranje preko EBRD.
Također se učešćem u osnivanju Društva od strane kompanije u vlasništvu finske vlade, otvara mogućnost investiranja finskih kompanija u Bosnu i Hercegovinu.
Društvo će osim navedenog, omogućiti benefite u pogledu dugoročne zaštite životne sredine u Gradu Zenica i okruženju, iz razloga što će izgradnjom plinskih bojlera u sklopu plinske "termoelektrane", biti izbačena upotreba uglja i time značajno biti smanjena emisija SO2, što će u konačnici biti u skladu sa relevantnim pravilima o zaštiti životne sredine odnosno usklađeno s ekološkim normama Evropske unije.
Ekonomsko opravdanje predmetne koncentracije jeste omogućavanje održivog izvora toplotne energije za Grad Zenica i toplotne i električne energije za privredni subjekt Arcelor Mittal d.o.o. Zenica.
U skladu sa navedenim, Konkurencijsko vijeće smatra da predmetna koncentracija neće sprječavati, ograničavati niti narušiti tržišnu konkurenciju na relevantnom tržištu.
Konkurencijsko vijeće je uzimajući u obzir iznesene činjenice i podatke, ocijenilo predmetnu koncentraciju dopuštenom, u smislu člana 18. stav (2) tačka a) Zakona te donijelo odluku kao u dispozitivu ovoga Rješenja.
8. Administrativna taksa
Podnosilac prijave u skladu s članom 2. tarifni broj 107. stav (1) tačka d) pod 1) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06 i 18/11), dužan je platiti administrativnu taksu na ovo Rješenje u iznosu od 2.500,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
9. Pouka o pravnom lijeku
Protiv ovog Rješenja nije dozvoljena žalba.
Nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema ovog Rješenja, odnosno od dana njegovog objavljivanja.